A legfrissebb statisztikák alapján jelentős forgalomcsökkenés figyelhető meg a magyarországi benzinkutakon, ez elsősorban azzal magyarázható, hogy az árstop kivezetését követően kezd visszaállni a fogyasztás az intézkedés bevezetése előtti szintre. Kifejezetten érdekesek azonban a különböző termékeknél látott fogyasztási trendek - vajon a benzinnél vagy a dízelnél esett jobban vissza a fogyasztás? A jelenlegi magas üzemanyagár-környezetben hogy döntenek a magyarok, mikor teszik le az autót? Többek között ezekről beszélt Grád Ottó, a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára.
Néhány hónap alatt 15-20 százalékkal, nagyjából 650 forintra ugrott a benzin és a gázolaj átlagára, ezzel ismét Magyarországon a legdrágább az üzemanyag a régióban – írja az rtl.hu. A drágulás okairól a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára beszélt. Grád Ottó azt is elmondta, a benzinár jelentősen nem, a gázolaj ára viszont kisebb-nagyobb mértékben még emelkedni fog a következő hónapokban.
Magyarországon az első fél évben 12,2 százalékkal kevesebb motorbenzin és 24 százalékkal kevesebb gázolaj fogyott, így a tavalyi azonos időszakhoz képest 19,7 százalékkal csökkent az üzemanyagfogyasztás - közölte a Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) az MTI-vel csütörtökön.
Szerdán mindkét finomított olajtermék árában jelentős emelkedésre lehet számítani a hazai benzinkutakon, a dízel esetében olyan mértékű lesz a változás, amire már tavaly december közepe óta nem láthattunk példát. A markáns drágulás mögött számos globális ok meghúzódik, de magyar-specifikus körülmények is hozzájárulnak a történethez. Elemzésünkben az Ásványolaj Szövetség főtitkárát is megkérdezve utánajárunk, hogy pontosan milyen tényezők alakítják most a benzin-és dízelárakat Magyarországon, mire lehet számítani az elkövetkező hetekben, és arra a kérdésre is keressük a választ, hogy az árnövelő tényezők beépülésével hol helyezkednek el a hazai üzemanyagárak az európai és a régiós rangsorokban, azaz: mégis mennyire drága a magyar benzin és a dízel?
Szinte az összes piaci szereplő nagy örömére az elmúlt hónapok az energiaárak beeséséről szóltak, ezt elsősorban a rendkívül enyhe télnek és az orosz energiahordozókról való sikeres európai leválásnak köszönhettük. Ezzel párhuzamosan valósággal beszakadtak itthon az üzemanyagárak, a tavalyi csúcsok óta a benzinnél és a dízelnél is bőven két számjegyű csökkenést láthattunk. Az elmúlt két hétben azonban úgy tűnik, hogy megtört a hónapok óta tartó trend, ismét emelkedésbe kapcsoltak az üzemanyagárak Magyarországon. De mégis mi fordíthatja, vagy akár már fordította is meg az irányt, milyen tényezők hatására drágul a benzin a kutakon? Mire lehet a továbbiakban számítani, ismét jöhetnek az egekbe szökő üzemanyagszámlák? Ezekre a kérdésekre keressük a választ elemzésünkben.
Szerdán újabb üzemanyagár változás jön, írja a holtankoljak.hu - a hét közepén ismét jelentős mértékben csökken a benzin és a gázolaj nagykereskedelmi ára is.
Pénteken újabb üzemanyagár változás jön, írja a holtankoljak.hu - a hét végén ismét jelentős mértékben csökken a benzin és a gázolaj nagykereskedelmi ára is, utóbbié ekkorát utoljára december elején esett.
Szerdán újabb üzemanyagár változás jön, írja a holtankoljak.hu - a hét közepén jelentős mértékben csökken a benzin és a gázolaj nagykereskedelmi ára is.
A Gazdasági Versenyhivatal panaszeljárás keretében vizsgálatot indított egy vidéki város több töltőállomásánál, írja az Index. Az aktuálisan folyó eljárásról több információt nem közöltek, a lap szerint azonban a vizsgálatokat újabbak is követhetik hamarosan. Mindeközben a benzin és a dízel nagykereskedelmi ára is jelentősen beesett a mögöttünk álló hetekben, az viszont a jelek szerint már nem feltétlenül egyértelmű, hogy az alacsonyabb beszerzési árak mindenhol érvényesítésre kerülnek a kiskeráraknál, azaz a töltőállomásokon is.
Az európai energiapiaci kilátások alakulása mentén rendkívül volatilis mozgást láthattunk az olajáraknál a mögöttünk álló hónapokban, amit a hazai üzemanyagárak is lekövettek. Ennek megfelelően tavaly októberben, a dízelhiánnyal kapcsolatos hangok felerősödésekor valósággal kilőtt a gázolaj ára, azután viszont olyan meredek mélyrepülésnek indult a dízelár, amire nem láttunk példát az elmúlt bő húsz év során. Mégis mi okozta a pálfordulást, a gázolaj árának ilyen hirtelen beesését? Az elmúlt hetek kedvező üzemanyagár-alakulása után hol áll most az európai és a régiós rangsorban a magyar benzin-és dízelár? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ, a megfejtésben segítségünkre volt Grád Ottó, a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára.
Visszarendeződés tapasztalható jelen pillanatban a magyar üzemanyagpiacon – nyilatkozta az Indexnek Grád Ottó, a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára, aki az árak kilátásaival kapcsolatban is kifejtette meglátásait.
A közel egy éve tartó háború kitörése óta egészen meredek kilengéseket láthattunk az olajárnál, az energiabiztonsági kilátások javulásának köszönhetően az elmúlt hónapok már a meredeken eső jegyzésekről szóltak. Ezzel párhuzamosan a finomított termékek, így a benzin és a dízel ára is csökkent a kontinensen, Magyarországon valósággal beszakadt a gázolaj jegyzése a mögöttünk álló hónapokban. De mi ennek az oka, meddig tarthat ki a meredek áresés? Tényleg ilyen kedvezőek a dízelpiaci kilátások a kontinens számára?
A Népszavának nyilatkozva Grád Ottó, a Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) főtitkára többek között a február 5-én életbe lépő EU-szankció várható hatásairól beszélt, szerinte a magyar helyzetet nehezíti, hogy a jelenlegi piacon kimondottan lassan épülnek újra a kis- és nagykereskedelmi árplafon meghatározása miatt megszakadt üzemanyagimport-csatornák.
Az árstopp eltörlését követően kezd normalizálódni a helyzet a magyarországi kutakon. A MOL már a kisebb töltőállomásokra is tud üzemanyagot szállítani, azt azonban nem lehet előre megállapítani, hogy mikor lesz tapasztalható árcsökkenés – írja az ATV.
Tovább csúszik a Mol, benzinárstop fenntarthatósága szempontjából kritikus fontosságú százhalombattai Dunai Finomítójának újraindítása, mert a legutóbbi nyomáspróbán újabb műszaki probléma akadt. Korábban december másodikára, péntekre tervezték a magyar olajvállalat szakemberei a restartot, amely most már biztos, hogy nem történik meg ezen a héten - számolt be az Index.
A Mol előre figyelmeztette partnereit, hogy csak a velük megkötött szerződésben szereplő üzemanyagmennyiség negyedét szállítja ki számukra jövő héten – írja a Szeretlek Magyarország.
Hetek óta dúlnak az összecsapások a tüntetők és a rendőrség között.
Esernyő legyen mindenkinél.
A kártyás fizetések és az ATM-ek zavartalanul működnek.
Nem bíznak abban, hogy az oroszok betartanák.
Valójában így állnak a magyarok a klímaváltozáshoz
Tardos Gergelyt, az OTP Bank elemzési központjának igazgatóját kérdeztük.
Simák Pál a Portfolio Checklistnek nyilatkozott a Hitelezés 2024 konferencián.
Czímer Gábort, az Új Szó belpolitikai újságíróját kérdeztük a Szlovákiában kialakult helyzetről.